همشهری آنلاین: عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی ایران با بیان اینکه هنوز علت اصلی رفتن «محمد بنا» از تیم ملی کشتی فرنگی ایران مشخص نیست، گفت: او مرتبه اولش نیست که این کار را کرده و از قهر کردن‌های او دیگر کلافه شده‌ایم.

مشتاق شورای فنی کشتی فرنگی

بهرام مشتاقی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تیم حاضر در مسابقه‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در قزاقستان، مورد تایید شورای فنی کشتی فرنگی بود و تعدادی از کشتی گیران این تیم برای اولین مرتبه در چنین مسابقاتی شرکت می‌کردند و هدف اصلی پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بود و نه کسب مقام و مدال.

مشتاقی که از شانه خالی کردن «محمد بنا» از مسئولیت سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی ایران بسیار ناراحت و عصبانی بود، اظهار کرد: عنوان سومی آسیا مثل اینکه به مذاق «محمد بنا» خوش نیامده بود، هر چند هم تعدادی از ملی پوشان کشتی فرنگی که انتظار زیادی از آنان می‌رفت، در این رقابت‌ها خوب ظاهر نشدند اما شورای فنی اعتقاد داشت که به این تیم باید زمان داد و به دلیل در پیش بودن مسابقه‌های جام جهانی کشتی فرنگی در تهران نباید انتقاد کنیم.

مشتاقی ادامه داد: اما زمانی که تیم به تهران رسید، بدون اینکه اتفاق خاصی افتاده باشد، بنا سرمربی تیم ملی شروع به بازگو کردن برخی مسایل کرد و در اردوی تیم ملی هم حاضر نشد و فرنگی کاران هم در اقدامی عجولانه اردو را ترک کردند که از آنان خواسته ایم فردا (شنبه 13 اردیبهشت) به اردوی تیم ملی بیایند و در صورتی که بازنگردند، شورای فنی در مورد آنان تصمیم گیری می کند.

مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ایران با اشاره به اینکه 13 روز دیگر رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی سال 2014 در تهران آغاز می‌شود، گفت: 9 تیم خارجی قرار است به تهران بیایند و کار شایسته‌ای نیست در آستانه این رقابت‌ها سرمربی و سردار تیم ملی کشتی فرنگی ایران، این تیم را رها کند و این کار به دور از جوانمردی است.

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی بیان داشت: مردی و مردانگی و دلاوری‌های جهان پهلوان تختی و پوریای ولی کجا رفته است که ما از آن دم می‌زنیم. به نظر من کمیته انضباطی فدراسیون کشتی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

وی ادامه داد: اردوهای تیم ملی از شش ماه گذشته با حضور محمد بنا بدون هیچ کم و کاستی برگزار شده و «رسول خادم» پس از انتخاب خود به عنوان رئیس فدراسیون کشتی با چنگ و دندان پول تهیه کرده و نگذاشته تا به ملی پوشان فشاری وارد شود.

مشتاقی با اشاره به هزینه 150 میلیون تومانی اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی ایران در طول یک ماه گفت: این درست نیست که بعد از شش ماه برگزاری اردو و صرف هزینه‌های بسیار زیاد، کادر فنی و ملی پوشان کشتی فرنگی، اردوی تیم ملی را رها کنند و این در حالی است که کادر فنی و اعضای تیم ملی حقوق‌های خود را به صورت مرتب دریافت می‌کردند.

وی با اشاره به مشکلات اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی در سال گذشته گفت: اردوهای تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران برای شرکت در پیکارهای کشتی قهرمانی سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان به اردوی عدس پلو معروف شده بود اما ملی پوشان کشتی با همان اردوها در مسابقه‌های جهانی مجارستان شرکت کردند، در حالیکه «محمد بنا» هم در کار نبود!

جلسه فوق‌العاده شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی، صبح امروز (جمعه 12 اردیهبشت) در محل خانه کشتی تهران برگزار شد و در مورد مسایل پیش آمده در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان تصمیماتی اتخاذ شد.

پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی در روزهای ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه در سالن ورزشی شهدای هفتم تیر تهران برگزار خواهد شد.

«محمد بنا» که بعد از بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی ایران از مسابقه‌های کشتی قهرمانی سال 2014 بزرگسالان آسیا در قزاقستان از حضور در اردوی تیم ملی خودداری کرده بود، تاکنون حاضر به بازگشت به این اردو نشده است.

محمد بنا که پس از یک سال و نیم کناره‌گیری از تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران، بار دیگر آذر ماه سال 92 به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان انتخاب شد، تیم ملی دگرگون شده کشورمان را در یک دوره مسابقه‌های رسمی (قهرمانی آسیا در قزاقستان) با کسب یک مدال طلا، یک نقره، 3 برنز و 53 امتیاز پس از تیم های قزاقستان و قرقیزستان به جایگاه سوم رساند.

مقام سومی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان که با کشتی گیران جوان و نفرات غیر اصلی البته به جز «سعید عبد ولی» در وزن 75 کیلوگرم در مسابقه‌های آسیایی قزاقستان شرکت کرده بود، با انتقاداتی روبرو شد.

«محمد بنا» در بازگشت از قزاقستان به خبرنگاران گفته بود، همه کسانی که کارشناس کشتی هستند، می‌دانند که هر فردی غیر از ما بود، با این تیم یک مدال برنز هم در آسیا نمی‌گرفت. هنوز شرایط من برای ادامه کار مشخص نیست.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد من برای پیکارهای جام جهانی باشم، باید ترکیب تیم ملی را خودم انتخاب کنم و کسی در کارم دخالت نکند. اگر این چنین نباشد، بهتر است فرد دیگری سرمربی شود. البته وضعیت من برای بعد از جام جهانی هم مشخص نیست. اکنون شرایط برای من ایده آل نیست.

بعد از ترک اردو توسط محمد بنا، براساس اطلاع یک منبع موثق، اکثر قریب به اتفاق اعضای تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران هم اردوی تیم ملی را ترک کرده‌اند.

کد خبر 258080
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز